Translate

maanantai 26. lokakuuta 2015

Sapuskaa on jaettu. Nyt sitä Sanaa.


Olen harrastanut runoja jo kauan. Siis kirjoittamalla niitä. Lukea en oikein "uskalla",  koska pelkään matkivani muiden töitä.

Nyt oma tilanteeni on sellainen, että kaipaan elämääni työn vastapainoksi jotain.
Sisäinen palo, unelma, halu...syitä ja sanoja on monta.

Olisihan se hienoa pitää käsissään kirjaa jonka tekstit on itse tehnyt. Tarvitsen vain valtavasti rohkaisua, kannustusta ja potkuja, että saan kirjani valmiiksi.

Nyt olen saanut idean. Olen suhteellisen aktiivinen twitterissä (@Herra_Tee) ja olen siellä joskus harjoitellut heittäytymistä #runominuutissa -teeman turvin. Olen siis polkaissut pystyyn runoiltamat ao. tunnuksella. Ihmiset ovat antaneet aiheen joista olen kirjoittanut "minuutissa" runon. Olen tykästynyt tuohon tyyliin sen haastavuudesta huolimatta. Tai ehkä juuri siksi.

Sain vinkin, että netissä toimii Bod.fi -niminen sivusto jonka avulla kenestä vain voi tulla kirjailija. Olen vakavasti nyt harkinnut asiaa ja tuo palvelu vaikuttaisi minulle sopivalta, koska en ole ollut yhteydessä oikeisiin kustantamoihin.

Ja nyt siihen ideaan. Anna sana, aihe tai ajatus josta haluaisit minun kirjoittavan runon. Voit kertoa taustoja tai vain antaa aiheen. Toki pyydän etteivät aiheet olisi mitään tyyliä "kivuliaat peräpukamat" mutta en tietenkään halua kahlehtia aiheita mitenkään. Kaikki käy kunhan lakia ja asetuksia kunnioitetaan.
Jokaisen runon perään kirjoitan kenelle se on "omistettu" eli näin sinäkin saat nimesi kirjaan ja sinulle omistetun runon.
Kerään aiheet, kirjoitan niistä runon ja kun kirja on "valmis", liityn bod.fi -palveluun. Sitä kautta voit tilata halutessasi runokirjani.
Tarkoitukseni ei ole tehdä mahdollisimman suurta tiliä kirjalla, enemmän kyse on - kaikki voittaa ja täytän yhden unelmani -teemasta.
En tiedä kuinka moni innostuu ajatuksesta mutta uskon kaikkien ymmärtävän, että tämä on aika uutta (en tiedä muiden toimineen näin) joten jos saan vain esim. viisi aihetta niin ei niistä kirjaa vielä saa aikaiseksi. Tai saa mutta yhtä lyhyen kuin ruotsalaiset sotasankarit tai Kekkosen Miten hoidan hiuksiani..
Toisaalta jos aiheita tulee tuhat niin joudun karsimaan niistä osan pois.

Katsotaan mitä tästä tulee vai tuleeko mitään. Joka tapauksessa jonkun runokokoelman tulen julkaisemaan. Olisi vain hienoa jakaa kokemusta mahdollisimman monen kanssa.

Pyydän lähettämään aiheita, tarinoita ja taustoja sähköpostiini

tommituo (at) icloud.com

Voin myös jättää nimesi pois tai laittaa esim. nimimerkin jos koet, että aihe on sellainen. Mainitsethan viestissäsi miten haluat nimesi/nimimerkkisi näkyvän?

Miltä kuulostaisi?


2 kommenttia:

  1. Mahtava idea, kuulostaa hyvältä! :) Innostuin heti, sillä runojen kirjoittamista "harrastan" itsekin. <3 Tsemppiä kirjoitteluun!

    VastaaPoista
  2. Mahtava idea, kuulostaa hyvältä! :) Innostuin heti, sillä runojen kirjoittamista "harrastan" itsekin. <3 Tsemppiä kirjoitteluun!

    VastaaPoista